Sing Tao Daily

From Wikipedia, the free encyclopedia
Sing Tao Daily
Sing Tao Daily logo.svg
Type Daily newspaper
Format Tabloid
Owner(s) Sing Tao Newspaper Group Limited
Founded 1938
Political alignment Pro-China
Headquarters 3 Tung Wong Road, Shau Kei Wan, Hong Kong
Overseas: 188 Lafayette Street, New York City 10013, U.S.
Sing Tao Daily
Traditional Chinese 星島日報
Simplified Chinese 星岛日报

The Sing Tao Daily (Chinese: 星島日報) also known as Sing Tao Jih Pao is Hong Kong's second largest Chinese language newspaper.[citation needed] It is owned by Sing Tao News Corporation Limited, of which Charles Ho Tsu Kwok (Chinese: 何柱國) is the chairman. Its English language sister paper is The Standard. The Sing Tao also maintains the news website

There are also at least 16 overseas editions of the Sing Tao Daily, which are published by 9 overseas news bureaus and circulated in 100 cities around the world. The overseas editions help facilitate easy access to homeland news for Chinese language readers outside China.


Sing Tao Daily

The parent company of the Sing Tao Daily, since 2002 was Sing Tao News Corporation (and previously Sing Tao Holdings) and is based in Hong Kong. The Sing Tao Daily was first published in the same year and has one of the longest publishing histories among the Chinese newspapers in Hong Kong.

After establishing its overseas base office in New York City in 1965, the Sing Tao set up International News Centres in New York, Los Angeles, San Francisco, Toronto (1978), Vancouver, Calgary, London, and Sydney. In all, the company now has twenty-two offices globally.[citation needed]

In 1998, members of the management team were found guilty of falsifying circulation numbers of sister newspaper The Standard. The Hong Kong government's decision not to charge the chairwoman Sally Aw for reasons of "public benefit" turned into a scandal for the Hong Kong legal system and was quoted as a reason for the million's march on 1 July 2003. Shortly after, financial problems forced Aw to sell out her stock in Sing Tao Holdings in 1999.

Sing Tao's Toronto edition is partially owned by Star Media Group, the publisher of the Toronto Star, a Torstar Corporation company.

Notable milestones achieved in the history of Sing Tao Daily

The Sing Tao Daily has garnered the largest regional coverage among overseas Chinese communities and also has the second largest global coverage in the world, following The International New York Times. Sing Tao pioneered satellite transmission and was the first newspaper available on opposite sides of the world on the same day.

The Sing Tao Group has become the only media group in Hong Kong that owns both Chinese and English language newspapers.

The Sing Tao Daily became the first newspaper in Hong Kong to launch a website. On 23 August 1995, was launched.

The Sing Tao Daily became the first newspaper in Hong Kong to develop a parenting section, which helps parents with advice for their children's growth and development.

Sing Tao Daily in all in Chinese language.


The Sing Tao Daily has chosen to refresh its image and editorial content by positioning itself as the newspaper of choice for the middle class, who demand a more high-brow content. Sing Tao Daily also targets students by offering them cheaper subscription editions.

The Sing Tao Daily overseas editions serve Chinese immigrants in the United States, Canada, Australia, Europe, and elsewhere.

Since 2010, the Sing Tao Daily has significantly broadened its scope to further cover world business affairs, international political issues, and proceedings at the United Nations Headquarters.

Political stance

The Sing Tao has a long pro-government history. Before the reunification of Hong Kong with China, it supported the Kuomintang and British Hong Kong Government; and once Hong Kong was transferred of sovereignty and turned into a special administrative region, it turned support to the Beijing government.[1][2][3]

Charles Ho, chairman of Sing Tao News Corp Ltd., and his predecessor Sally Aw, were both members of the Chinese People’s Political Consultative Conference, a select group of the Chinese Communist Party’s loyal friends and allies.[4]


Chinese Communist Party Influence

According to a 2013 report by Center for International Media Assistance, "The Long Shadow of Chinese Censorship: How the Communist Party’s Media Restrictions Affect News Outlets Around the World," a number of patterns emerged in recent decades that signalled Sing Tao was under influence or directly controlled by the Chinese Communist Party: management and owners began practicing “self-censorship”, “hish-risk” contributors were being terminated, and high turnover rates increased as journalists left due to an “unpalatable editorial policy.”[5]

Editorial coverage also shifted noticeably since the 1990s, notes the report:

  • Avoiding or limiting coverage of politically sensitive topics such as 1989 military crackdown on Tiananmen Square protesters, Tibet, and Taiwanese independence.
  • Shifting critical opinions from front to back pages.
  • Choosing “politically correct” rhetoric.
  • Reducing investigative journalism in favor of soft news or a simple accounting of emerging events.

A 2001 report on Chinese media censorship by the Jamestown Foundation cited Sing Tao as one of four major overseas Chinese newspapers directly or indirectly controlled by Beijing.[6] “Four major Chinese newspapers are found in the U.S.—World Journal, Sing Tao Daily, Ming Pao Daily News, and The China Press," reads the report, “Of these four, three are either directly or indirectly controlled by the government of Mainland China, while the fourth (run out of Taiwan) has recently begun bowing to pressure from the Beijing government.”

2008 pro-Beijing modifications to translated article

In 2008, the Toronto edition of Sing Tao (which is produced in partnership with a Torstar Corp. subsidiary that also publishes the Toronto Star) was caught changing quoted matter in a translated Toronto Star on Tibet, changing its original headline ("Chinese-Canadians Conflicted on Tibet"[7]) to a pro-Beijing headline ("The West Uses Tibet Issue to Attack China, Inspiring Patriotism Among Overseas Chinese").[8] Sing Tao editor Wilson Chan defended the modifications but was fired after a public outcry.[8]

See also


  1. ^ "Sing Tao Daily". Chinese Advertising Agencies, Inc. 
  2. ^ "Editor Dismissed Over Pro-Beijing Edits, Say Sources". Canada Free Press. 
  3. ^ Jason Loftus (9 April 2009). "Editor Dismissed Over Pro-Beijing Edits, Say Sources". Epoch Times. 
  4. ^ [1]
  5. ^ Cook, Sarah (22 October 2013). "The Long Shadow of Chinese Censorship: How the Communist Party's Media Restrictions Affect News Outlets Around the World" (PDF). Center for International Media Assistancee. Archived from the original (PDF) on 9 February 2014. Retrieved 1 October 2017. [page needed]
  6. ^ Duzhe, Mei. China Brief Vol1, Issue 10. "How China's Government is Attempting to Control Chinese Media in America" "Jamestown Foundation." 2001
  7. ^ Nicholas Keung, Chinese Canadians Conflicted on Tibet, Toronto Star (April 13, 2008).
  8. ^ a b Craig Offman, The making of Michael Chan, Globe & Mail (June 17, 2015).

External links

  • Sing Tao Daily Official Website
    • USA
    • Canada East
    • Canada West
    • Australia
  • Sing Tao News Corporation Limited
Retrieved from ""
This content was retrieved from Wikipedia :
This page is based on the copyrighted Wikipedia article "Sing Tao Daily"; it is used under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported License (CC-BY-SA). You may redistribute it, verbatim or modified, providing that you comply with the terms of the CC-BY-SA