List of satirical news websites

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

This is a list of satirical news websites which have a satirical bent, are parodies of news, which consist of fake news stories, or other humor. The best known example of this type of website is The Onion, which was started in 1996.[1]

They are not to be confused with fake news websites, which deliberately publish hoaxes in an attempt to profit from gullible readers.[2] [3] In two cases listed here, however, fake news websites (National Report and World News Daily Report) are simultaneously deemed satirical news websites.

News satire is a type of parody presented in a format typical of mainstream journalism, and called a satire because of its content. News satire is not to be confused with fake news that has intent to mislead. News satire is particularly popular on the web, where it is relatively easy to mimic a credible news source and stories may achieve wide distribution from nearly any site. News satire relies heavily on irony and deadpan humor.

List

List of satirical news websites
Name Country Founded
Awaze Tribune Eritrea 2016
Babylon Bee, The United States 2016
Bbspot United States 2000
Beaverton, The Canada 2010
Betoota Advocate, The Australia 2014
Borowitz Report United States 2001
Chaser, The Australia 1999
Civilian, The New Zealand 2013
ClickHole United States 2014
Cracked United States 2007
Christwire United States 2008
Daily Bonnet, The Canada 2016
Daily Currant, The United States 2012
Daily Mash, The United Kingdom 2007
Daily Squib, The United Kingdom 2007
Daily WTF, The United States 2004
DailyER, The United States 2008
De Speld Netherlands 2007
Der Postillon Germany 2008
Duffel Blog United States 2012
El Koshary Today Egypt 2008
El Mundo Today Spain 2009
Faking News India 2008
Fognews Russia 2012
Free Wood Post United States 2011
Hairbag Times, The[4] United States 2017
Hard Times, The United States 2014
Islamica News United States 1999
Le Journal de Mourréal Canada (Québec) 2012
Khabaristan Times Pakistan 2014
Kyoko Shimbun Japan 2004
Landover Baptist Church United States 1998
Le Gorafi France 2012
National Report United States 2013
NewsBiscuit United Kingdom 2006
Njuz.net Serbia 2010
Nordpresse Belgium 2014
Onion, The United States 1996
Oxymoron, The United Kingdom 2007
Poke, The United Kingdom 2002
Private Eye United Kingdom 1990s
Reductress United States 2013
Rochdale Herald, The United Kingdom 2016
SatireWire United States 2010
ScrappleFace United States 2002
Southend News Network United Kingdom 2015
Topeka News United States 2008
UnReal Times, The India 2001
Waterford Whispers News Ireland 2009
Weekly World News United States 2009
World News Daily Report Canada 2013
Zaytung Turkey 2010

Note: The printed format of Private Eye was founded in 1961, which is not the same as when their website was first created.

See also

References

  1. ^ Geoff Keighley Business 2.0 (2003-08-28). "CNN.com - The Onion: Funny site is no joke - August 29, 2003". Edition.cnn.com. Retrieved 2015-11-22.
  2. ^ Abby Ohlheiser (2016-11-18). "This is how Facebook's fake-news writers make money". The Washington Post. Retrieved 2018-08-08.
  3. ^ Joshua Gillin (2017-10-04). "The more outrageous, the better: How clickbait ads make money for fake news sites". Politifact. Retrieved 2018-08-08.
  4. ^ Rayman, Graham. "Two anonymous cops set up comedic website 'The Hairbag Times' to spoof NYPD - NY Daily News". nydailynews.com. Retrieved 2018-08-19.

External links

  • Media Bias/Fact Check: Satirical Website Compendium
Retrieved from "https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=List_of_satirical_news_websites&oldid=867392434"
This content was retrieved from Wikipedia : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_satirical_news_websites
This page is based on the copyrighted Wikipedia article "List of satirical news websites"; it is used under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported License (CC-BY-SA). You may redistribute it, verbatim or modified, providing that you comply with the terms of the CC-BY-SA