Daily Naya Diganta

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
Daily Naya Diganta/দৈনিক নয়া দিগন্ত
Naya Diganta Logo.gif
নয়া দিগন্ত
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Diganta Media Corporation
Publisher Shamsul Huda
Editor Alamgir Mohiuddin
Founded 2004
Language Bengali
Headquarters 1 RK Mission Road Manik Mia Foundation, Motijheel Dhaka-1203 Bangladesh
Circulation 2,00000 Copies
Website dailynayadiganta.com

The Daily Naya Diganta (Bengali: দৈনিক নয়া দিগন্ত Doinik Noya Digonto) is a Bengali daily newspaper published in Bangladesh since 2004.[1]

History

It is part of Diganta Media Corporation which was owned by Mir Quasem Ali, an Jammat-e-Islami Bangladesh politician.[2] The television channel, Diganta TV, is a sister concern of the newspaper.[3] The television was launched on August 2008.[4] Alamgir Mohiuddin is the editor of Naya Diganta.[5]

Regular columnists

Popular columnists writing regularly in the daily are Ebne Golam Samad, Serajur Rahman, Shafiq Rehman, Dr.Tuhin Malik, Syed Muhammad Ibrahim, Golam Mawla Rony, Alfaz Anam, its editor Alamgir Mahiuddin and so on. Freedom Fighter of Bangladesh Bongobir Qader Siddiqi has also started writing regularly.

Circulation

It is said to have a circulation of over 2,00000 copies.[citation needed][clarification needed]

Supplements

The daily has two popular weeklies named as Therapy and Abokash Fun Magazine Therapy Editor: Ahmed Shahabuddin. Social Magazine Abokash Editor: Maksuda Sultana. Lifestyle Magazine Satrong Editor: Sabira Sultana. Monthly Magazine Onno Ek Diganta Editor: Alfaz Anam

Currently, the newspaper is one of the cheapest in the country. It was introduced at a price of BDT 5.00, which was later raised to BDT 6.00 then BDT 8.00 and then BDT 10.00.[citation needed]

Controversy

Daily Naya Diganta reporter was cautioned for misrepresenting a statement of prosecution witness in the International Crimes Tribunal on January 2012.[6] On 17 June 2012 the chairman of the holding company Mir Quasem Ali was arrested Rapid Action Battalion on charges of war crimes during Bangladesh Liberation war.[7][8] He was convicted and sentenced to death by the International Crimes Tribunal.[9] Bangladesh Information Minister Hasanul Haq Inu accused the newspaper of carrying out "propaganda" against the International Crimes Tribunal.[10]

See also

References

  1. ^ "Daily Naya Diganta Official Website". Daily Naya Diganta. Retrieved 12 March 2016. 
  2. ^ "Death stays for Jamaat's Moneyman". The Daily Star. 2016-03-09. Retrieved 2017-04-23. 
  3. ^ "Profile of Mir Quasem". The Daily Star. 2016-03-09. Retrieved 2017-04-23. 
  4. ^ "Diganta TV launched". The Daily Star. 2008-08-29. Retrieved 2017-04-23. 
  5. ^ "Editors' Council formed". The Daily Star. 2013-05-26. Retrieved 2017-04-23. 
  6. ^ "Tribunal warns Naya Diganta journalist". The Daily Star. 2012-01-05. Retrieved 2017-04-23. 
  7. ^ "Jamaat leader Kashem held". The Daily Star. 2012-06-18. Retrieved 2017-04-23. 
  8. ^ "DEATH stays for Jamaat's MONEYMAN". The Daily Star. 2016-03-09. Retrieved 2017-04-23. 
  9. ^ "Mir Quasem's fate sealed". The Daily Star. 2016-08-31. Retrieved 2017-04-23. 
  10. ^ "Jamaat now terror outfit". The Daily Star. 2013-03-11. Retrieved 2017-04-23. 

External links

  • Official website
  • Daily's list of columnists
  • All Bangladeshi Newspaper
  • Bangla news live
  • More about Naya Diganta


Retrieved from "https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Daily_Naya_Diganta&oldid=855607381"
This content was retrieved from Wikipedia : http://en.wikipedia.org/wiki/Daily_Naya_Diganta
This page is based on the copyrighted Wikipedia article "Daily Naya Diganta"; it is used under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported License (CC-BY-SA). You may redistribute it, verbatim or modified, providing that you comply with the terms of the CC-BY-SA