Beijing Review

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
Beijing Review
Peking Review October 13 1959 Issue 41.png
Peking Review front page from 13 October 1959
Type Weekly
Founded March 1958
Political alignment Communist Party of China
Language English, Japanese, French, German and Chinese[1]
Headquarters Beijing

Beijing Review (Chinese: 北京周報; pinyin: Běijīng Zhōubào) is China's only national news magazine in English, published by the China International Publishing Group. It claims a per-issue circulation of 70,000 and distribution "throughout China and 150 countries and regions worldwide."[2]


Founded in March 1958[3] as the weekly Peking Review, it was an important tool for the People's Republic of China government to communicate to the rest of world. The first issue included an editor's note explaining that the magazine was meant to "provide timely, accurate, first-hand information on economic, political and cultural developments in China, and her relations with the rest of the world."[4]


  1. ^ "About BEIJING REVIEW". Archived from the original on 26 October 2010. Retrieved 26 October 2013.
  2. ^ "Beijing Review: Introduction". Beijing 20 December 2006. Archived from the original on 26 October 2010. Retrieved 16 October 2010.
  3. ^ Europa World Year. Taylor & Francis Group. 2004. p. 1142. ISBN 978-1-85743-254-1. Retrieved 10 May 2016.
  4. ^ "Peking Review" (PDF). Marxists. 4 March 1958. Archived (PDF) from the original on 6 June 2011. Retrieved 16 October 2010.

External links

  • Beijing Review web site
  • Collection of historical issues of Peking Review
  • China International Publishing Group

Retrieved from ""
This content was retrieved from Wikipedia :
This page is based on the copyrighted Wikipedia article "Beijing Review"; it is used under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported License (CC-BY-SA). You may redistribute it, verbatim or modified, providing that you comply with the terms of the CC-BY-SA