Al-Ahram Weekly

From Wikipedia, the free encyclopedia
Al-Ahram Weekly
Al-Ahram Weekly logo.jpg
Format Broadsheet
Publisher Al-Ahram Publishing House
Year founded 1991; 26 years ago (1991)
Website weekly.ahram.org.eg

Al-Ahram Weekly is an English-language weekly broadsheet printed by the Al-Ahram Publishing House in Cairo, Egypt.

History and profile

Al Ahram Weekly was established in 1991 by the Al-Ahram newspaper, which also runs a French-language weekly version, Al-Ahram Hebdo.

Between 1991 and 2003, founder Hosni Guindi, served as the editor-in-chief and Hani Shukrallah as managing editor[1] and co-founder Mona Anis as deputy editor-in-chief. After Hosni's death in 2003, Shukrallah succeeded him as acting editor. In 2005 Egypt's Shura Council appointed Assem El-Qersh as the paper's editor-in-chief, replacing Shukrallah. In June 2014, Galal Nassar was appointed editor-in-chief of the weekly.[2]

The circulation of the magazine in 2000 was 50,000 copies.[3]

See also

References

  1. ^ "Covering the Arab Spring Myths, Lies And Truths" (PDF). American University of Beirut. Issam Fares Institute for Public Policy and International Affairs. 21 May 2012. Retrieved 6 July 2013. 
  2. ^ "Egypt: Press Council Appoints Editors of State-Owned Newspapers". Aswat Masriya. Cairo. 28 June 2014. Retrieved 8 September 2014. 
  3. ^ Sahar Hegazi; Mona Khalifa (October 2000). "Increasing the Coverage of Reproductive Health Issues in Egyptian Press Project" (PDF). FRONTIERS/Population Council. Retrieved 30 September 2014. 
Retrieved from "https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Al-Ahram_Weekly&oldid=693152106"
This content was retrieved from Wikipedia : http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Ahram_Weekly
This page is based on the copyrighted Wikipedia article "Al-Ahram Weekly"; it is used under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported License (CC-BY-SA). You may redistribute it, verbatim or modified, providing that you comply with the terms of the CC-BY-SA